A Cohiba a dohányvilág legrangosabb márkája, és 2016-ban ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját.
1966-ban hozták létre, és sok éven át kizárólag a hazai és külföldi kormányzati személyiségek, és természetesen Fidel Castro elnök ajándékának szánták. Azóta a tekintélyes havannai El Laguito gyárban gyártják.
A Cohiba 1982 óta, amikor is a különböző országokban bemutatták, korlátozott mennyiségben a világ legigényesebb dohányosai számára is elérhető.
A "Cohiba" név egy régi szó, amelyet a sziget őslakói, a taíno indiánok használtak a sodort dohánylevelekre, amelyeket ezek az indiánok szívtak, és amelyeket Kolumbusz Kristóf 1492-ben látott először Kubában. A Cohiba tehát a dohány első neve.
Ez a dohányvilág legrangosabb márkája, a Habanos elitje.
A Cohiba az egyetlen Habanos márka, amelyben az előállításához használt háromféle levél közül kettő, a száraz és a világos további erjesztésen megy keresztül. Ez a különleges kezelés adja a Cohiba összetéveszthetetlen aromáját és ízét, amely más márkáknál nem található meg.
A Cohiba kezdetben az 1966 és 1989 között kifejlesztett Classic Line-t hozta forgalomba, jellegzetes közepes és erős ízével; amelyhez csatlakozott a közepes ízű Line 1492, amelyet 1992-ben indítottak útjára Kolumbusz Kristóf szigetre érkezésének 500. évfordulója alkalmából; majd később a Cohiba Maduro 5 Line, amely öt évig természetes eljárással érlelt, érett réteggel rendelkezik, és 2007-ben három új vitolával jelent meg.
2009-ben mutatták be az első Gran Reserva de Habanos-t, a Cohiba márkanév alatt a Siglo VI vitolával, kiemelve a Habanos egyedi jellegét.
2010-ben a márka portfóliója kibővült az új Cohiba Behike termékcsalád bevezetésével, amely a Habanos, S.A. eddigi legexkluzívabb termékcsaládja. Első alkalommal épített be a keverékbe Medio Tiempo-t, a napdohány növény 2 felső levelét, amely kivételes karaktert és ízt kölcsönöz a dohánynak.
2021-ben a Cohiba 55 éves lesz, és széles portfóliót alakított ki, emellett pedig kiemelt prioritásként van jelen a különleges termékek fejlesztésében, amelyek közé olyan termékek tartoznak, amelyeket nagyon korlátozott és exkluzív alapon vezetnek be a piacra.
A Cohiba 55 évesen továbbra is egy folyamatosan megújuló és innovatív márka, amely mindig kívánatos és vonzó a jelenlegi és jövőbeli rajongók számára.
Ennek a folyamatos innovációnak köszönhetően a Cohiba mindig az avantgárd márka, amely a Habano világának trendjeit vezeti. 2002-ben elsőként mutatta be a Reserva-t, 2009-ben pedig a Gran Reserva-t, amelyek minimum 3, illetve 5 évig érlelt dohánylevelekből készültek.
A Cohiba, az exkluzivitás szinonimája, a legmagasabb minőség, de valami, ami túlmutat az érzékszerveken, egyedülálló élményt nyújt a világ legjobb dohányának tartott dohányok szerelmeseinek.