Don Jose Gener tizenhárom éves korában vándorolt ki Spanyolországból Kubába, ahol nagybátyja Vuelta Abajo ültetvényén dolgozott. Húsz évvel később, 1865-ben, miután sikeres gyárat nyitott Havannában, megvásárolta Vuelta Abajo egyik legjobb dohányfarmját, és bejegyeztette új szivarmárkáját, a Hoyo de Monterrey-t. A Hoyo szó szó szerint "lyukat" jelent, és közvetlenül utal az ültetvény alacsonyan fekvő fekvésére a San Juan y Martinez folyó termékeny partján. A Hoyo de Monterrey ültetvényre a Vuelta Abajo régió szívében fekvő San Juan y Martinez város főterén lévő kapukon keresztül lehet bejutni, amelyeken a "Hoyo de Monterrey" felirat olvasható.
Amikor Gener 1900-ban meghalt, az üzlet irányítását lányára, Lutgarda Generre ruházta át, aki további 30 évig a családban tartotta az üzletet. 1931-ben, hogy a cukornádüzletükre összpontosíthassanak, a Gener család eladta a Hoyo de Monterrey La Escepción szivar márkát a Fernández, Palicio y Cía cégnek, amely már más szivar márkák, például a Punch tulajdonosa volt. Ramón Fernández társának halála után Fernando Palicio lett az üzlet egyedüli tulajdonosa, és 1958-ra az ő szivarcsaládjai tették ki Havanna teljes szivar exportjának 13%-át.
A Hoyo de Monterrey márka leginkább a könnyedebb ízű, elegánsan összetett, finom, mégis aromás szivarokról ismert, ezek a jellemzők megtalálhatók a híres dupla corona vitola és epicure sorozatukban. Ők voltak az elsők, akik 2005-ben bevezették a Petit Robusto méretet is, egy szivar azoknak, akik szeretik a nagyobb gyűrűméretet, de kevés idejük van egy teljes méretű robusto elszívására. Minden méret tripa larga, totalmente a mano - hosszú töltőanyagú, teljesen kézzel készült, a vuelta abajo régióból származó dohányt használva.
Read moreShow less