Joya de Nicaragua
Az elúmúlt évek viharos, de kifizetődő utazás volt a Joya de Nicaragua számára.
Úttörők egy iparágban, újjáépítettek egy szétlőtt és leégett gyárat, túléltek egy évtizedes embargót, és még sok minden más történt...
1968
Mi gyújtottuk fel Nicaraguát
Ha Nicaragua dohányiparának lennének úttörői, Simón Camacho és Juan Francisco Bermejo lenne az első közöttük. A páros elmenekült szülőhazájából, Kubából, mint oly sokan mások abban a korban, és más országokban keresték a lehetőségeket. Estelíben, Condegában és Jalapában mély, vulkanikus talajban gazdag földekhez jutottak hozzá; beleegyeztek, hogy munkásokat fizetnek, akik segítenek nekik a termesztésben és a betakarításban. És találtak olyan létesítményeket Estelí központjában, ahol feldolgozhatták a dohányt. Ezek voltak a Joya de Nicaragua, vagy eredeti nevén a Nicaragua Cigar Company első napjai.
1970
A Fehér Ház hivatalos szivarja
A nicaraguai szivarokat az embargó után kezdték elismerni, mint a kubai szivarok megfelelő alternatíváját. Somoza, Richard Nixon osztálytársa meghívást kapott a Fehér Házba. Udvariassági szokás szerint Nixon felajánlott Somozának egy doboz szivart, hogy válasszon belőle. Amikor a diktátor nyúlt, hogy kiválasszon egyet, megállt, keze a doboz fölött lebegett. Meglepődve látta, hogy a teli dobozba szorosan becsomagolt szivarok mindegyike a Nicaraguan Cigar Company szalagját viseli.
Somoza Debayle nagyon szerette volna kihasználni a dohány által Nicaraguában kínált lehetőségeket - és köztudott volt, hogy Estelíben és Jalapában olyan farmjai voltak, amelyek már életképes termést hoztak. Most jött el az esélye, hogy egy gyár tulajdonosa legyen.
1979
Forradalom és polgárháború
A sandinista forradalom véget vetett a Somoza-dinasztiának, de az új gyár nem tudott megmenekülni az országot sújtó valóság elől. Ahogy a forradalom egyre jobban felgyorsult, a sandinista forradalmárok egy nap megközelítették a gyárat és felgyújtották. Egy másik alkalommal a bázisra visszatérő Somoza-hű repülőgépek bombákat dobtak a gyárra, amikor elhaladtak fölötte, mert azt hitték, hogy a sandinisták bázisként használják. Somoza annyira meg akarta tartani a hatalmát, hogy saját gyárát is lebombázta.
1980
Az újjáépítés
A munkások újjáépítik a háborúban lerombolt gyárat, és a termelés újraindul.
Amikor Somoza végül megbukott, a gyárat - a többi vállalkozáshoz hasonlóan - államosították, és a dohányipart egy egységbe tömörítették. Az amerikai embargó beindult, a szivarok felhalmozódtak, a bérek elmaradtak, a Contra-ellenségeskedések hamarosan teljes lendülettel folytak. És mindezt tetézte, hogy Somoza magával vitte a Joya de Nicaragua szivar védjegyével kapcsolatos kulcsfontosságú dokumentumokat az Egyesült Államokban. Eladta őket a legtöbbet ajánlónak, és hogy a sérelmet tetézze, hamarosan egy Hondurasban gyártott - de a Joya de Nicaragua nevet viselő - nem megfelelő minőségű szivart adtak el az Egyesült Államokban kis mennyiségben.
Fantasztikus szivarokat és egy szorgalmas és lojális csapatot ígérve próbáltak vevőket csábítani a világ minden tájáról. Bár a Nicaragua Cigar Company dolgozói tudták, hogyan kell szivarokat készíteni - az eladásról nem sokat tudtak.
1992
Egy új korszak
A munkások elkezdtek egy vezetőt keresni, aki segít nekik életben tartani a gyárat. Nagy lehetőséget láttak Dr. Cuencában, aki szintén felismerte a gyár értékét.
Dr. Cuenca beleegyezett, hogy kezdetben 12 hónapra próbabérbe adja az gyárat. Kötelezte magát arra, hogy a munkásoknak járó hat havi elmaradt bért pótolja, és azt is vállalta, hogy nem hajt végre idő előtti elbocsátásokat. Cserébe a munkások vállalták, hogy a legjobb szivarokat készítik, amit tudnak - és azon dolgoznak, hogy visszahozzák a jólétet. A Nicaragua Cigar Company 1994-ben lett Tabacos Puros de Nicaragua. Dr. Cuenca egyik első dolga pedig az volt, hogy visszakapja a Joya de Nicaragua név jogait. A 90-es évek közepére a nicaraguai termelés iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik a "szivar boom" jelenségével, amely körülbelül két évig tart.
2012
Tovább haladunk előre
Dr. Cuenca és Juan Martínez vezetésével az elmúlt néhány év a platform megteremtéséről szólt. Arra összpontosítottak, hogy a JDN forgalmazói világszerte minden támogatást megkapjanak, amire szükségük van ahhoz, hogy a saját piacukon végezhessék a munkájukat. Összekötötték a Joya de Nicaragua portfólióját, hogy olyan hangon tudják elérni a vásárlóikat - régieket és újakat -, amely egyszerre megnyugtatja és lenyűgözi őket. Ezt az új és izgalmas JOYA vonal hozzáadásával, a szeretett Clásico felújításával és az új Antaño család bevezetésével tették.
2023
50 évvel ezelőtt a Joya úttörő szerepet játszott egy iparágban azzal, hogy elkészítette az első prémium szivarokat, amelyek Nicaraguából származnak. Ma a JDN Nicaragua legnemzetközibb márkája, több mint 50 piacon van jelen, és egyre növekszik.
A Joya úgy virágzik, mint még soha, és ezt ügyes és rugalmas embereiknek köszönheti. A minőség nem kötelezettség, hanem a legmagasabb szintű elkötelezettségük. A JDN várakozással tekint a nicaraguai szivaripar még több mint 50 éves felemelkedése elé, és a legtöbb nicaraguai szivar megalkotása elé.